ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ.gr | «Αρχείον Πόντου»: Κυκλοφόρησε το Παράρτημα 43 από την ΕΠΜ
«Αρχείον Πόντου»: Κυκλοφόρησε το Παράρτημα 43 από την ΕΠΜ
27 Μάι
0
Σχόλια

«Αρχείον Πόντου»: Κυκλοφόρησε το Παράρτημα 43 από την ΕΠΜ

Η Επιτροπή Ποντιακών Μελετών, συνεχίζοντας δυναμικά την προσπάθεια ανάδειξης της ιστορίας και του πολιτισμού του ποντιακού ελληνισμού και την πλούσια αντίστοιχη εκδοτική δραστηριότητά της, παρουσιάζει μια ακόμη έκδοσή της με τίτλο «Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Σοβιετική Ένωση: Από τις εθνικοποιημένες κοινότητες στα σοβιέτ των αυτόνομων ελληνικών περιοχών (1920-1936)». Το πόνημα, έργο της Παρασκευής-Αναστασίας Πουγαρίδου, αποτελεί το Παράρτημα 43 (2022) του περιοδικού «Αρχείον Πόντου» και είναι τμήμα της διδακτορικής διατριβής της.

Το παρόν βιβλίο, όπως σημειώνει η συγγραφέας στον πρόλογό της, αφορά στην εκπαίδευση των ελληνόφωνων πληθυσμών της Σοβιετικής Ένωσης την περίοδο 1920-1936. Πραγματεύεται 106 βιβλία που καλύπτουν όλο το φάσμα των διδακτικών βιβλίων. Πρόκειται για βιβλία γλωσσικής διδασκαλίας, λογοτεχνίας, μαθηματικών, μελέτης του φυσικού κόσμου, κοινωνιολογίας, πολυτεχνικού κόπου, καθώς και βιβλία οδηγιών προς τους δασκάλους, αλλά και βιβλία «ολιγογραμμάτων», δηλαδή βιβλία που ήταν γραμμένα στην ποντιακή διάλεκτο και δεν απευθύνονταν στον μαθητικό πληθυσμό, αλλά στους ενηλίκους που είχαν χαμηλό μορφωτικό επίπεδο. Η εξέταση αυτού του διευρυμένου δείγματος στηρίχθηκε στην πεποίθηση ότι στο σύνολό τους τα διδασκόμενα μαθήματα, ανεξαρτήτως θεματολογίας και ύφους, εμφορούνται από την κυρίαρχη σοσιαλιστική ιδεολογία και αποσκοπούν στην επίτευξη στόχων, σχετικών με τον σοσιαλιστικό μετασχηματισμό και την κοινωνική αναδόμηση. Όσον αφορά στη μελέτη των λογοτεχνικών βιβλίων, η έρευνα πετυχαίνει να διασώσει και να μελετήσει για πρώτη φορά την ποντιακή λογοτεχνία, όπως τη διαμόρφωσαν συγγραφείς των οποίων η ποντιακή ήταν η μητρική γλώσσα. Η θεματολογία, το ύφος, οι λογοτεχνικές ή μη αρετές, ο προσανατολισμός, το γνωστικό υπόβαθρο των συγγραφέων τους, είναι παράμετροι σημαντικές στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης του κοινωνικο-πολιτισμικού πλαισίου που εξετάζεται.

Επιπρόσθετα, εξετάζεται σημαντικός αριθμός μεταφρασμένων έργων, παραμέτρων της σχολικής καθημερινότητας, όπως της οργάνωσης των σχολείων, των προγραμμάτων τους, της μεθοδολογίας των εκπαιδευτικών και της πρόθεσης του εκπαιδευτικού συστήματος να συνδέσει τη γνώση με την παραγωγή. Η έρευνα κάτω από αυτήν την οπτική αποκτά έναν ευρύτερο παιδαγωγικό προσανατολισμό.

Διάθεση εκδόσεων:
1) Επιτροπή Ποντιακών Μελετών, Αγνώστων Μαρτύρων 73, Νέα Σμύρνη Αττικής 17123.
2) Εκδόσεων Κυριακίδη, Παναγίας Δεξιάς 7, Θεσσαλονίκη 54635.
3) Αφοί Κυριακίδη Εκδόσεις Α.Ε., Επισκόπου Κίτρους Νικολάου 4, Θεσσαλονίκη 54635.

ΣΧΟΛΙΑ
Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.