Για περίπου δύο λεπτά και με ένα παρατεταμένο χειροκρότημα συνοδευόμενο από «μπράβο», ιαχές και σφυρίγματα, έπεσε η αυλαία της παράστασης Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή, που ανέβασε στο σανίδι του Ωδείου του Ηρώδη του Αττικού, στην ποντιακή διάλεκτο, ο καταξιωμένος ηθοποιός Λάζος Τερζάς.
Για πάνω από δύο ώρες στο αρχαίο θέατρο, κάτω από τον Παρθενώνα, αντηχούσε η ποντιακή λαλιά, ο ήχος της λύρας, του νταουλιού και της φλογέρας, των βημάτων των πυρριχιστών.
Εκατοντάδες ήταν αυτοί που παρευρέθηκαν στην παράσταση από ολόκληρη την Ελλάδα για να απολαύσουν την αρχαία τραγωδία στην οποία τον Οιδίποδα ενσάρκωσε ο Λάζος Τερζάς, τον Κορυφαίο ο Κώστας Αλεξανδρίδης, την Ιοκάστη η Μαρία Χ. Ναυροζίδου, τον Κρέοντα ο Γιάννης Εφραιμίδης και τον Τειρεσία ο Χάρης Πανικίδης. Επίσης, κορυφαίος τραγουδιστής ήταν ο Στέλιος Σαραφίδης, ιερεύς ο Χρήστος Χολίδης, εξάγγελος ο Παναγιώτης Κοπαλίδης, δούλος ο Γιάννης Συμεωνίδης ενώ συμμετείχε και 35μελής θίασος.
Ο σκηνοθέτης-ηθοποιός και μεταφραστής του έργου Λάζος Τερζάς —παρά το γεγονός ότι ήταν ελάχιστοι αυτοί που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση—, μετά από το τέλος της παράστασης αποθεώθηκε από τον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα εξέφρασε το παράπονό του στην πολιτεία για την αντιμετώπιση που είχε ως άνθρωπος της τέχνης (δείτε την κατάθεση ψυχής που έκανε, όπως την κατέγραψε η κάμερα του ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ.gr, εδώ).
Την παράσταση συνδιοργάνωσαν το Κέντρο Ποντιακού Θεάτρου και Τεχνών «Νέα Ποντιακή Σκηνή» του Λάζου Τερζά και ο Σύλλογος Ποντίων Μεταμόρφωσης «Ο Εύξεινος Πόντος». Η χορογραφία ήταν του Παναγιώτη Ψυλλάκη, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια του Οιδίποδα και του Κρέοντα σχεδίασε η Μαριάννα Ζαβέ. Την παράσταση πλαισίωσαν οι μουσικοί Γιώργος Σαραφίδης (λύρα-διδασκαλία τραγουδιού), Αγγελική Λένα και Έλλη Σουρουχίδου (νταούλι), Παντελής Νικολαΐδης (χειλίαυλος) και Γιώργος Υδραίος (τραγούδι). Στη γραμματεία και τις δημόσιες σχέσεις ήταν η Αγγελική Σαμπάνη.
Κείμενο, φωτογραφίες: Βασίλης Καρυοφυλλίδης.