Ένα ακόμα γερμανικό αεροσκάφος που κατέπεσε κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, φαίνεται ότι ανακαλύφθηκε ανοιχτά της Ρόδου, και μάλιστα πολύ σύντομα για το γεγονός θα υπάρξει αφιέρωμα στο περιοδικό Scuba Diver.
Ο συντάκτης του ρεπορτάζ θα είναι ο Stuart Philpott, που ήρθε στη Ρόδο στο τέλος Ιουνίου, φιλοξενούμενος από τη διεύθυνση τουρισμού του δήμου Ρόδου. Μάλιστα πραγματοποίησε καταδύσεις στη θαλάσσια περιοχή του νησιού, που διοργάνωσε και προσέφερε η σχολή κατάδυσης Waterhoppers Diving School σε συνεργασία με την ομάδα τεχνικής κατάδυσης Aegean Tec, η οποία άρχισε φέτος να δραστηριοποιείται στην εξειδικευμένη μορφή κατάδυσης.
Σκοπός αυτού του project ήταν να αναδειχθεί και να προωθηθεί μία νέα μορφή εναλλακτικού τουρισμού, για τη Ρόδο, που θα μπορεί να αναπτυχθεί όλους τους μήνες του χρόνου και θα απευθύνεται σε δύτες που εξειδικεύονται σε αυτό το αντικείμενο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε η Ροδιακή, ο Stuart Philpott ήρθε στη Ρόδο στις 30 Ιουνίου και μαζί με την ομάδα Aegean Tec, πραγματοποίησαν δύο καταδύσεις στις 3 και 4 Ιουλίου, στα ανατολικά του νησιού, όπου σε βάθος περίπου 75 μέτρων, βρισκόταν το γερμανικό αεροπλάνο.
Ο ίδιος περιγράφοντας το γεγονός με ανάρτησή του στο facebook, κάνει λόγο για ένα νέο ναυάγιο που ανακαλύφθηκε στη Ρόδο, και μάλιστα επισημαίνει ότι πρόκειται για ένα γερμανικό αεροπλάνο, τύπου JU-52 που είναι σχεδόν άθικτο και λείπουν μόνο ο κινητήρας και η γυάλινη καλύπτρα του πιλοτηρίου. Για ευνόητους λόγους δεν αναφέρει το ακριβές σημείο στο οποίο βρίσκεται.
Όπως επισημαίνει, η ομάδα Aegean Tec, ανακάλυψε το ναυάγιο με τη βοήθεια GPS και ο ίδιος κλήθηκε να πάρει φωτογραφίες από το αεροπλάνο ώστε να γράψει ένα άρθρο για την ιστορία του. Είναι εντυπωσιασμένος από όλα όσα είδε στο βυθό, και μάλιστα αναφέρει ότι το πιλοτήριο περιλαμβάνει όλα τα εξαρτήματα και τα συστήματα εκείνης της εποχής, ενώ στις θέσεις τους παραμένουν και τα πολυβόλα.
Ο Stuart Philpott περιγράφει επίσης ότι όλες οι πόρτες της ατράκτου είναι ακόμα κλειστές και τα παράθυρα είναι τόσο μικρά που δεν μπορεί κανείς να εισχωρήσει για να δει ποιο είναι το περιεχόμενό του.
Πάντως, αναφέρει ότι μπορεί να μετάφερε αλεξιπτωτιστές ή να ταξίδευε μόνο με το τριμελές πλήρωμά του. Αναφερόμενος στην προσπάθειά του να ανακαλύψει το περιεχόμενό του, υπογραμμίζει ότι έκανε δύο καταδύσεις, όμως δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι βρίσκεται στο εσωτερικό του. Αυτό πιθανόν να ανακαλυφθεί σε μελλοντικές καταδύσεις.
Τέλος, υπογραμμίζει ότι εντόπισε ακόμα ένα ναυάγιο πλοίου, στη γύρω περιοχή, κάτι που κάνει τη Ρόδο ενδιαφέρουσα περιοχή για τέτοιου είδους δραστηριότητες.
Πάντως ο ίδιος υπόσχεται να έχει εκτενές αφιέρωμα, σε περίπου δύο μήνες, όταν θα έχει δημοσιευθεί το αφιέρωμά του μαζί με φωτογραφίες και ιστορικά στοιχεία για το αεροπλάνο, ενώ χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο ναυάγιο ως ένα από τα καλύτερα που έχει δει, καθώς δεν έχει υποστεί πολλές ζημιές και βρίσκεται σε καλή κατάσταση.
Η ιστορία του JU52
Το JU- 52 ήταν αεροσκάφος της γερμανικής βιομηχανίας Junkers. Κατασκευάστηκε από το 1931 μέχρι το 1945 όταν και καταστράφηκαν οι εγκαταστάσεις παραγωγής του. Κατά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο τα περισσότερα αεροσκάφη κατασχέθηκαν για στρατιωτική χρήση, ενώ η παραγωγή συνεχίστηκε επίσης για στρατιωτικούς σκοπούς.
Τα 2/3 του στόλου της Lufthansa στην εποχή του ’30, αποτελούνταν από τέτοια αεροσκάφη. Άλλοι σημαντικοί πελάτες ήταν η Swissair και διάφορες εταιρείες της Λατινικής Αμερικής.
Σημειώνεται ότι και ο στόλος της Ελληνικής Εταιρείας Εναέριων Συγκοινωνιών είχε τέτοια αεροσκάφη της Junkers, και συγκεκριμένα τρία. Το JU-52 έγινε ιδιαίτερα γνωστό κατά την Γερμανική κατοχή, καθώς ήταν το σημαντικότερο αεροσκάφος μεταφοράς της Luftwaffe και χρησιμοποιήθηκε ευρέως στη Mάχη της Κρήτης, γεγονός που δικαιολογεί και την εύρεσή του στη συγκεκριμένη περιοχή.
Σήμερα ένα JU-52 βρίσκεται στο Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας υπό ανακατασκευή. Το αεροσκάφος αυτό ανελκύστηκε από τον βυθό στη θαλάσσια περιοχή της Λέρου. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως ως μεταγωγικό αεροσκάφος και είχε πλήρωμα τριών ατόμων.
Το μήκος του έφτανε τα 19 μέτρα, ζύγιζε 6 τόνους, η ταχύτητά του έφτανε μέχρι τα 265 χλμ/ώρα, και πετούσε μέχρι τα 5.500 μέτρα. Έφερε τρία πολυβόλα και βόμβες συνολικού βάρους 500 κιλών. Μπορούσε να μεταφέρει 18 οπλισμένους στρατιώτες ή αλεξιπτωτιστές ή 11 φορεία.
Πηγή: rodiaki.gr.