Ο Χρήστος Παπαδημητρίου τις τελευταίες μέρες προσπαθούσε να τα «ρίξει» στον νούμερο 2 του Ευρωπαϊκού Οργανισμού, Μπαρτ Ακού, για την πυρόσφαιρα και κανείς δεν περίμενε ότι θα παραιτηθεί από τον ΕΔΟΑΣΑΑΜ.
Όμως, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του Alpha, ο Χρήστος Παπαδημητρίου είχε αποφασίσει μαζί με την Επιτροπή του ΕΔΟΑΣΑΑΜ να δίνει συνεντεύξεις Τύπου κάθε φορά που θα ήθελε να ενημερώσει για τις εξελίξεις. Οι πιέσεις που ασκήθηκαν ήταν έντονες, προκειμένου να αποκατασταθούν οι σχέσεις με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος αντιπρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα διοριστεί μέσω ΦΕΚ.
Στο ερώτημα αν δέχθηκε απειλές ο Χρήστος Παπαδημητρίου, μιλώντας στον Alpha, απάντησε: «Δεν έχει σημασία τι δέχθηκα. Βρήκα την προηγούμενη εβδομάδα σε δύο συνεχόμενες μέρες δύο απειλητικά σημειώματα πάνω στο αυτοκίνητό μου και τα πέταξα. Η πρότασή μου είναι μία διεπιστημονική επιτροπή με τους κορυφαίους καθηγητές των ελληνικών πανεπιστημίων και τη συμμετοχή της ειδικής σε εκρήξεις Σχολής Ευελπίδων, ώστε μέσα από διεπιστημονικό συνέδριο με τη συμμετοχή όλων των φορέων να καταστεί δυνατό να βγει ένα μη αμφισβητούμενο επιστημονικά συμπέρασμα από τους κορυφαίους και έχουμε κορυφαίους Έλληνες πανεπιστημιακούς. Το πόρισμα, όπως το ανακοινώσαμε, δήλωνε ότι δεν είναι σίγουρη η παρουσία εύφλεκτου υλικού για την πυρόσφαιρα».
Μάλιστα, λίγες ώρες μετά την παραίτηση του Χρήστου Παπαδημητρίου από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρίστος Δήμας, προχώρησε σε άδειασμα μέρους του πορίσματος. Όπως υποστήριξε ο κ. Δήμας μέρος του πορίσματος βασίστηκε σε θεωρίες συνωμοσίας.
Λίγες ώρες πριν από την παραίτηση του Χρήστου Παπαδημητρίου τον είχαν «αδειάσει» ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, καθώς και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.
Ο κ. Χατζηδάκης, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, είχε κάνει λόγο για «παλινωδίες» από πλευράς του Χρήστου Παπαδημητρίου και ο κ. Μαρινάκης, μιλώντας στο OPEN, είχε επισημάνει ότι «γεννά ερωτήματα η συμπεριφορά του».
Το άδειασμα πάντως του Χρήστου Παπαδημητρίου είχε ξεκινήσει μετά τις πρώτες αναφορές περί απειλών του από τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, ο οποίος είχε δηλώσει τη Δευτέρα: «Αν τον απειλούν, να πάει στον εισαγγελέα».
Αδειάζει τον Παπαδημητρίου ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Αργά πάντως χτες το βράδυ, ανακοίνωση εξέδωσε το Συμβούλιο του Εθνικού Οργανισμού Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.), με φόντο το αλαλούμ γύρω από το πόρισμα του Οργανισμού και τη παραίτηση του Χρήστου Παπαδημητρίου.
«Οι δημόσιες τοποθετήσεις σε μέσα μαζικής ενημέρωσης μετά την παρουσίαση του πορίσματος για το δυστύχημα των Τεμπών, δημιουργούν εντυπώσεις που όχι μόνο πλήττουν το κύρος του Οργανισμού, αλλά αδικούν την αξιόλογη δουλειά 18 μηνών της Επιτροπής Διερεύνησης, όπως αποτυπώνεται στο πόρισμα για τη τραγωδία των Τεμπών.» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:
«Στη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, ενημερώθηκαν όλα τα μέλη του Δ.Σ. σχετικά με την παραίτηση του κ. Χρήστου Παπαδημητρίου.
Οι δημόσιες τοποθετήσεις σε μέσα μαζικής ενημέρωσης μετά την παρουσίαση του πορίσματος για το δυστύχημα των Τεμπών, δημιουργούν εντυπώσεις που όχι μόνο πλήττουν το κύρος του Οργανισμού, αλλά αδικούν την αξιόλογη δουλειά 18 μηνών της Επιτροπής Διερεύνησης, όπως αποτυπώνεται στο πόρισμα για τη τραγωδία των Τεμπών.
Είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι το πόρισμα αφορά κατά κύριο λόγο την τεκμηρίωση, την ανάλυση και διερεύνηση των αιτίων που οδήγησαν στη σύγκρουση των τρένων και την έκδοση 17 ιδιαίτερα σημαντικών επειγουσών συστάσεων ασφαλείας προς όλους τους εμπλεκόμενους αρμόδιους φορείς. Η εφαρμογή των οποίων θα συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας.
Το κεφάλαιο για την πυρόσφαιρα στις σελίδες 95-108 του πορίσματος, αναφέρει ευθύς εξαρχής ότι η διερεύνηση δεν είναι οριστική και πως θα επιδιωχθεί περαιτέρω πιστοποίηση από ακαδημαϊκό ίδρυμα εγνωσμένου κύρους, καθώς τα στοιχεία των πραγματογνωμόνων δεν ήταν επαρκή για να καταλήξουν σε τεκμηριωμένο και ασφαλές συμπέρασμα.
Προσφεύγει στον ERA
Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ζητάει από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) επίσημη ενημέρωση τόσο για τις συμβάσεις που ανατέθηκαν στο πλαίσιο της διερεύνησης του δυστυχήματος, όσο και για τα παραδοτέα των συμβάσεων, εφόσον υπάρχουν, από τα ακαδημαϊκά ιδρύματα, Gent University και Universita Di Pisa.
Η Ελλάδα διαθέτει πλέον ένα λειτουργικό οργανισμό διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα ενισχυθεί με επιπλέον επιστημονικό προσωπικό και θα συνεχίσει με ανεξαρτησία και προσήλωση το έργο του, με στόχο την πρόληψη σοβαρών ατυχημάτων».
Πηγή: newsbomb.gr