ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ.gr | «Εύξεινος Πόντος»: Επιτραπέζιο παιχνίδι για τον Πόντο από μαθητές του ΓΕΛ Νικήσιανης Καβάλας
«Εύξεινος Πόντος»: Επιτραπέζιο παιχνίδι για τον Πόντο από μαθητές του ΓΕΛ Νικήσιανης Καβάλας
(Φωτ.: huffingtonpost.gr)
28 Ιούν
0
Σχόλια

«Εύξεινος Πόντος»: Επιτραπέζιο παιχνίδι για τον Πόντο από μαθητές του ΓΕΛ Νικήσιανης Καβάλας

Στον κόσμο των επιτραπέζιων παιχνιδιών ιδιαίτερα δημοφιλή είναι τα παιχνίδια ιστορικής θεματολογίας, με την ελληνική ιστορία (αλλά και μυθολογία) να έχει και αυτή σημαντική παρουσία, όπως αποδεικνύουν παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει από ελληνικά και μη χέρια: Σε αυτή την κατηγορία εντάσσεται και το «Εύξεινος Πόντος», το οποίο δημιουργήθηκε από μαθητές του ΓΕΛ Νικήσιανης Καβάλας και καταπιάνεται αποκλειστικά με το θέμα της ιστορίας του Ποντιακού Ελληνισμού.

Το παιχνίδι βραβεύτηκε στο πλαίσιο του 2ου Διεθνούς Μαθητικού Διαγωνισμού του ΕΚΟΜΕ Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Αφηγηματικού Παιχνιδιού «Το μάθημα…παιχνίδι!» που ολοκληρώθηκε στις 3 Ιουνίου. Συμμετείχαν σχολεία από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια, δημιουργώντας επιτραπέζια και ψηφιακά παιχνίδια φέρνοντας το μάθημά τους στο παιχνίδι και αναπτύσσοντας δημουργικές και υπολογιστικές δεξιότητες.

Ο «Εύξεινος Πόντος» έλαβε μαζί με το «Plan8» (του ΓΕΛ Αγριάς Βόλου) το βραβείο στην κατηγορία Επιτραπέζιο Παιχνίδι – Λύκειο. Δημιουργήθηκε από μαθητές και μαθήτριες της Α′ Τάξης του ΓΕΛ Νικήσιανης Καβάλας, με υπεύθυνο καθηγητή τον μαθηματικό Χαράλαμπο Χαραλαμπίδη (με την προσωπική συλλογή επιτραπεζίων του να ασκεί και αυτή την επιρροή της) και φιλολογική επιμέλεια από τη φιλόλογο Βασιλική Ζεϊτίδου.

Η «ταυτότητα» του παιχνιδιού
Πρόκειται για ένα παιχνίδι διαχείρισης πόρων με στόχο την ανάδειξη της Ποντιακής κληρονομιάς, με τους παίκτες να αναλαμβάνουν τον ρόλο τοπικών αρχόντων, ο καθένας με τη δική του περιοχή, ειδικές ικανότητες και χαρακτηριστικά. Σε κάθε γύρο, οι παίκτες προσπαθούν να συλλέξουν φόρους με τη μορφή πόρων, να κατασκευάσουν κτίρια και να κερδίσουν Πόντους Νίκης.

Όπως αναφέρεται στις οδηγίες του παιχνιδιού, κάθε παίκτης έχει κάρτες Φορολογίας για να χρησιμοποιήσει, προκειμένου να κερδίσει την εύνοια του Βασιλέα με τη μορφή Πόντων Νίκης (ΠΝ/VP). Οι παίκτες επιδιώκεται να μάθουν πώς λειτουργούσε η κοινωνία της εποχής, καθώς και ιστορικές πληροφορίες για τον Πόντο από τον 11ο αιώνα μΧ, κάνοντας στρατηγικές επιλογές κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Αξίζει να σημειωθεί πως στο έγγραφο των κανόνων (που μπορείτε να δείτε εδώ, αποκτώντας μια καλύτερη εικόνα για το παιχνίδι) περιλαμβάνεται επίσης μια λίστα με ιστορικά γεγονότα και πληροφορίες της ευρύτερης περιοχής του Πόντου, μα και μια λίστα με ιστορικά κτίρια/ μνημεία της περιοχής.

Διαβάστε εδώ τη συνέντευξη τριων παιδιών από την δημιουργική ομάδα.

Πηγή: huffingtonpost.gr

ΣΧΟΛΙΑ
Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.